dinsdag 3 maart 2015

Veel steun voor weduwnaar met pasgeboren vierling

Carlos doet nu alles wat hij kan voor zijn vierling. Hij beleefde in een paar uur tijd het mooiste en slechtste moment ooit. © Facebook.


Carlos Morales leek er twee maanden geleden alleen voor te staan toen hij zijn vrouw Erica verloor. Een paar uur nadat zij was bevallen van een vierling, liet ze het leven. Carlos krijgt veel steun, ook via crowdfunding. Er is al ruim 200.000 euro ingezameld. De weduwnaar vertelt door zijn immense verdriet heen hoe trots hij is op Erica en zijn kinderen. ,,Alles wat ik nu doe, staat in het teken van mijn kinderen."

In een interview met het magazine People heeft hij het over de strijd die zijn geliefde voerde. ,,Ze werd beter en dan weer niet. Ze gleed weg en kwam dan opnieuw bij", aldus Carlos Morales die met met zijn hoogzwangere vrouw Erica naar een ziekenhuis in Phoenix ging.

De bevalling werd er een rollercoaster van heftige emoties. ,,Ik beleefde er de mooiste én slechtste dag van mijn leven. Mijn vrouw zette vier kinderen op de wereld en stierf..."

Intussen hebben twee baby's het ziekenhuis verlaten. Carlos Jr en Tracey zijn thuis, Paisley en Erica liggen nog in het ziekenhuis.

De kersverse vader gaat hen elke dag bezoeken. Thuis krijgt hij de hulp van zijn schoonmoeder. De Amerikaan leert nu alles over het opvoeden van kinderen. In het ziekenhuis let hij goed op en pikt hij snel veel mee over het verzorgen van baby's.

,,Ik leer er alles, van het geven van een badje tot het reanimeren van baby's en het invullen van hun slaapschema's. Ik moet het kunnen, alles wat ik nu doe, staat in het teken van mijn kinderen. Gelukkig krijg ik ook steun en hulp van vrienden en familie."

Hypovolemische shock
Volgens Local Fox News 10 ging de 36-jarige Erica een maand voor de geplande bevallingsdatum naar het ziekenhuis. Nadat ze de drie meisjes en een jongen op de wereld zette, ging ze in een hypovolemische shock door bloedverlies. Even later overleed ze.

,,Ze heeft haar kinderen nooit kunnen vasthouden. Ze heeft ze niet eens gezien", zegt Nicole Todman, het nichtje van Erica. ,,Het is pijnlijk, wetende dat ze zo hard gevochten heeft voor haar kinderen. Ze heeft de kans niet gekregen om ze te zien opgroeien, om hun handjes vast te houden, om hun haar te kammen, om hen te zien trouwen. Niets van dat alles was voor haar weggelegd."

Steun via crowdfunding
Nicole heeft een steunpagina opgericht voor Carlos. Hij gaat nu ook financieel een zware tijd tegemoet. ,,Het opvoeden van vier kleine kinderen is voor elk gezin uit de middenklasse een zware opgave. Nu Carlos het ook nog moet stellen met één inkomen kan hij meer dan ooit alle hulp gebruiken. Ik wil hem zoveel mogelijk helpen en elke dollar steun, gaat naar de opvoeding van de kinderen waar Erica haar leven voor gegeven heeft."

Ondertussen is de pagina al 27.000 keer gedeeld via Facebook en er is op het moment van schrijven al 258.000 dollar opgehaald.
De vierling © Facebook



Bron.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten