zaterdag 6 juni 2015

Is dit het model met de langste benen ter wereld?

@CEN


Dong Lei is 20 jaar en 1,82m lang en valt op vanwege haar duizelingwekkend lange benen: die zijn maar liefst 1,14 meter (aan de binnenkant gemeten). Bij 'de gemiddelde' vrouw is dat 73 cm. ,,Misschien heb ik zelfs de langste vrouwenbenen ter wereld", zegt de voormalige kleuterjuf.

Dong is een sensatie in China, waar de vrouwen gemiddeld niet groter dan 1,57 meter zijn. Ter vergelijking: een Nederlandse vrouw is gemiddeld 1,71 meter. Dongs benen zijn langer dan het gemiddelde Chinese kind van zeven.

,,Het zit in mijn genen. Mijn vader meet 1,85 meter, mijn moeder 1,70 meter. Mijn leraren zeiden dat ik model had moeten worden, wegens mijn lange benen. Ik heb het een en ander opgezocht, en toen bleek dat ik misschien wel de vrouw met de langste benen ter wereld ben".

Wie heeft de langste?
Het bekende Duitse model Nadja Auermann (44) loopt op stelten van 1,12 meter, en staat daarmee in het Guinness Book of World Records, maar Dongs onderste leden zijn dus nog twee centimeter langer. Dong schreef zich in bij een lokaal modellenagentschap in de stad Wuhu, in de Centraal-Chinese provincie Anhui. Al gauw werd ze een veelgevraagd model.

Verzekeren?
Sinds ze door haar deelname aan het tv-programma 'Supermodel' bekendheid verwierf, woedt in China een hevige discussie rond de vraag of Dong haar benen moet laten verzekeren. Zelf doet ze er het zwijgen toe. Ook op de bewering in lokale media dat ze haar benen door Guinness wil laten registreren als de langste ter wereld, wenst ze niet in te gaan. ,,Ik vind het al ongelooflijk dat ik plots een internetsensatie ben geworden", verklaart ze tegenover de krant People Daily.

We moeten Dong echter teleurstellen. De langste benen ter wereld zitten vast aan de voormalige basketbalspeelster Svetlana Pankratova. De benen van de Russische zijn, aan de binnenkant gemeten, 1,32 meter lang.
Geen model, maar wel de langste benen ter wereld: 1,32 meter aan de binnenkant gemeten. Iemand last van hoogtevrees? © Wikimedia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten