dinsdag 18 oktober 2011

Deelnemer Franse Boer Zoekt Vrouw bekent moord op tv

© THINKSTOCK.

Het was even schrikken voor de kijkers van L'amour est dans le pré, de Franse versie van Boer Zoekt Vrouw, en ook de desbetreffende boerin keek verbouwereerd op toen een deelnemer bekende eigenlijk een moordenaar te zijn. Dat meldt het tijdschrift Humo vandaag.
De man, Benoît Vandewiele, kreeg een tweede kans om het hart van boerin Mireille te veroveren, omdat ze maar geen keuze tussen de deelnemers kon maken. De programmamakers hadden daarbij waarschijnlijk een romantisch uitje of een aubade onder haar raam in gedachten. Vandewiele gooide het echter over een heel andere boeg, en besloot schoon schip te maken met zijn verleden.







Aanleiding zocht en kreeg de man in een gesprekje met Mireille. Op haar vraag of hij al eens eerder op tv was geweest, antwoordde hij positief. Het bleek dat Vandewiele al eens wekenlang het nieuws had gedomineerd nadat hij in een vlaag van razernij zijn baas had vermoord.

Hiervoor werd hij veroordeeld, en zijn celstraf heeft hij inmiddels achter de rug. Niets aan de hand, ware het niet dat Vandewiele zelf ook wel inziet dat het geen beste ijsbreker is op afspraakjes.

Zoekertjes
'Sinds ik weer op vrije voeten ben, plaats ik geregeld een zoekertje. Als ik dan een vrouw ontmoet, leg ik altijd uit wie ik ben en wat ik heb gedaan, eerlijk en open, zonder enige reserve. En ik voeg eraan toe: 'En nu wil ik mijn leven opnieuw beginnen.' Maar het schrikt af, ontegenzeggelijk', aldus de man in Humo.

Zijn eerlijkheid werd hem door Mireille alvast niet in dank afgenomen: Vandewiele werd niet meer door haar teruggevraagd. (Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten