maandag 27 mei 2013

Amputatie handen en voeten na 'siliconeninjecties' in billen

Apryl Michelle Brown had alles. Twee kinderen, een baan als kapster en een goede gezondheid. Toch miste ze iets: een mooier en voller achterwerk. Een aantal illegale siliconeninjecties, een allergische reactie en enkele operaties later, gaat Brown door het leven zonder handen en voeten. 'Ik heb een grote prijs betaald voor mijn ijdelheid. Het is mijn eigen schuld', zegt de 46-jarige Amerikaanse tegen  The Sun.

Als kind werd Brown geplaagd om haar 'platte kont'. Als volwassene wilde ze daar iets aan laten doen. 'Ik wist nog niet of ik een achterwerk net als Janet Jackson wilde, of een als J-Lo. Ik wist ook niet hoe ik het kon laten doen. Ik wilde gewoon een groter achterwerk.'

750 euro voor illegale siliconeninjecties
In 2004 nam ze een snelle beslissing. Twee vrouwen kwamen haar schoonheidssalon binnengewandeld. Een van hen organiseerde zogenaamde 'botox feestjes' bij mensen thuis. Daarbij injecteerden ongekwalificeerde 'artsen' hun 'patiënten' op illegale wijze met botox of andere middelen. Dat wilde Brown ook.

Ze betaalde haar klant ruim 750 euro voor siliconeninjecties en het inbrengen ervan in haar achterwerk tijdens verschillende sessies. Na de tweede sessie stopte Brown ermee, ze zag de vrouw nooit meer. 'Ik raakte in paniek. Ik kende die vrouw niet en wist niet wat ze in me spoot', verklaart ze.




Geen siliconen, maar siliconenkit
In de komende twee jaar werden de plekken waarin zij de injecties had gekregen hard en kleurde de huid zwart. 'Ik wist dat het niet klopte, maar ik schaamde me ervoor. Dat weerhield me ervan medische hulp te zoeken.'

Maar toen het ook nog erg veel pijn begon te doen, biechtte Brown een dokter alles op. De injecties bleken siliconen te hebben bevat die schadelijk zijn voor mensen. Het was meer een soort siliconenkit, dat wordt gebruikt om kieren in badkamers te dichten.

Een coma en 27 operaties later
Een operatie in 2011 mislukte. Een deel van haar billen werd chirurgisch weggesneden. Dat veroorzaakte een infectie die Brown bijna fataal was. De doktoren brachten de Amerikaanse in een coma, die twee maanden duurde. Ze voerden 27 operaties uit. Een deel van haar billen werd geamputeerd. Omdat gangreen ook haar handen en voeten had bereikt, werden deze ledematen ook geamputeerd.

Brown lag zes maanden in het ziekenhuis. Nu moet ze een nieuw leven zien op te bouwen. 'Ik heb veel gehuild, ik schaamde me, ik voelde me schuldig. En dat alles omdat ik een groter achterwerk wilde hebben. Maar het is mijn eigen schuld. Ik liet me leiden door ijdelheid.'

Ze doet haar verhaal om anderen te wijzen op de gevaren van de zwarte markt. 'Mijn belangrijkste boodschap is om onszelf lief te hebben om wie we zijn.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten