maandag 27 mei 2013

Britse (37) geeft niet op, na 19 miskramen eindelijk een baby

Jo Short en haar man Steve moeten het geloof in een goede afloop vaak verloren hebben. Vijftien jaar lang probeerde het Britse stel gezinsuitbreiding te realiseren, maar steeds kreeg Jo een miskraam. Negentien keer ging het mis. Toch gaven de twee niet op.

De twee uit Newport in Wales ontmoetten elkaar in 1996. Een jaar later dachten zij klaar te zijn voor het krijgen van een kind. In hetzelfde jaar had Jo haar eerste miskraam.

Er volgden er meer. 'Ik vroeg me af waarom ik steeds een miskraam kreeg', zegt Jo tegen The Sun. 'Dronk ik te veel thee of kreeg ik te veel cafeïne binnen? Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan als ik een ongewassen appel had gegeten.' Niets werkte. Ook vele doktersbezoeken leverden niets op.

Jo blijkt aan endometriose te lijden. Daarbij komt slijmvlies van de baarmoederholte, buiten de baarmoeder terecht. In Nederland lijdt ongeveer één op de tien vrouwen aan de vruchtbaarheidsziekte. In het ergste geval leidt dit tot verklevingen buiten de baarmoeder en tot verminderde vruchtbaarheid.

In het geval van Jo moest er een operatie aan te pas komen. Vorig jaar ging zij onder het mes tijdens een vier uur durende operatie in Cardiff.

Binnen twee maanden was de vrouw voor de 20ste keer zwanger. Zeven maanden later werd Emily geboren. 'Het is geweldig om moeder te zijn. Dit is wat ik al die tijd wilde. Het is mooier dan ik gedroomd had.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten