dinsdag 28 mei 2013

De brug die bijna niemand over durft te steken

De Chesapeake Bay Bridge in de Amerikaanse staat Maryland is een nachtmerrie voor menig autobestuurder. Op stormachtige dagen huiveren velen voor de 6,9 kilometer lange oversteek omdat men dan de indruk krijgt in het oneindige te rijden. Een man biedt nu zijn diensten aan om in plaats van de reizigers achter het stuur plaats te nemen en de auto veilig naar de overkant te loodsen.

'Iedereen is hier bang voor de oversteek', verklaart Carolyn Casey aan The New York Times. De vrouw woont in Washington maar bezit nog een tweede huis aan de overkant van de brug, in St. Michaels. Afgelopen vrijdag zette ze haar Lexus terreinwagen aan de kant en liet het chauffeuren over aan Alex Robinson. 'Toen ik aan mensen vertelde dat ik iemand zou vinden om me over de brug te brengen, wilde niemand me geloven', lacht ze. 'Maar mijn wens kwam uit.'

De 27-jarige Alex Robinson runt het bedrijfje 'Kent Island Express', dat 25 dollar aanrekent om klanten in hun eigen wagen naar de overkant van de Chesapeake Bay te brengen. Ongeveer 5.800 personen maakten al gebruik van de service.





Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten