woensdag 6 november 2013

IT'er neemt ontslag omdat hij te veel verdient

In India heeft een computerprogrammeur ontslag genomen omdat hij te veel verdient. Sandeep Jia had zijn baas een loonsverlaging gevraagd en niet gekregen. De man vindt het onverantwoord dat hij zo'n 540 euro per maand verdient terwijl 80 procent van zijn landgenoten onder de armoedegrens leeft.

'Ik werd er depressief van', zegt de 32-jarige IT'er uit Bangalore in de Britse Metro. 'Ik heb mijn baas meermaals gevraagd om me minder loon uit te betalen, maar dat verzoek werd keer op keer geweigerd. Voor mij zat er niets anders op dan mijn ontslag in te dienen'.

Kloof
Volgens psychologen wordt het toenemende schuldgevoel een groeiend probleem in India, waar de kloof tussen arm en rijk steeds maar groter wordt. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft berekend dat in het subcontinent 844 miljoen mensen onder de armoedegrens leven. Dat is zowat 80 procent van de bevolking.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten