dinsdag 17 juli 2012

Buschauffeur vangt meisje van 3 hoog op in armen

Een Amerikaan heeft een vallend meisje (7) van drie hoog opgevangen in zijn armen. Het kind was aan het zingen en spelen op een airco in het raam toen ze naar beneden viel. Ze bleef ongedeerd.

Het autistische meisje was op de airco gekropen die aan de buitenkant van het raam bevestigd was in het appartementsblok in Coney Island. Buschauffeur Steven St. Benard was net op weg naar huis toen het mis ging. Hij hoorde kinderen gillen en vreesde het ergste.

'Geen held'
De Amerikaan hield het kind in de gaten en plaatste zich perfect onder de baan van haar val. Zo redde hij haar. 'Ik ben helemaal geen held', relativeert de buschauffeur, zelf vader van vier kinderen. 'Ik heb gewoon gedaan wat elke vader zou doen.' Een buurvrouw deed ook nog haar best een handje te helpen. 'Ik liep nog snel naar binnen en belde 911 maar het was al te laat.'

Wonder
De moeder is de redder innig dankbaar. 'Ze maakt het prima, ze hield geen schrammetje over aan de val', aldus Saleema McCree. 'Het is een wonder hoe hij haar heeft kunnen opvangen!'








St.Bernard en het meisje werden afgevoerd naar het Coney Island Hospitaal. De man werd er verzorgd voor een wond aan zijn linkerbiceps. Het meisje bleek inderdaad in prima gezondheid te verkeren.

Slecht toestel
De New Yorkse politie en de kinderbescherming zijn een onderzoek gestart en willen uitzoeken of er wel goed gezorgd wordt voor het kind. De moeder had de airco net gekocht en in het raam geplaatst. Ze had haar dochtertje in bed gelegd voor een middagdutje en hield zich bezig met haar andere kind toen het incident plaatsvond. 'Ik hoorde iemand op de deur kloppen en roepen dat mijn dochtertje buiten op de airco stond, maar ik had geen idee wat er gaande was en had mijn handen vol met mijn zoontje', aldus McCree.

Volgens de Amerikaanse deugde de nieuwe airco niet en heeft ze het toestel na het incident meteen weggehaald. Er zal geen klacht ingediend worden tegen de moeder.

Bron Google Streetview.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten