maandag 24 december 2012

Goede daad New Yorkse agent levert 300.000 likes op

Een goede daad van een New Yorkse agent heeft hem op Facebook ruim 300.000 likes opgeleverd. De agent bood een blootvoetse dakloze man nieuwe sokken en laarzen aan. Een omstander legde het vast en deze foto ging vervolgens als een lopend vuurtje het internet over.

Jennifer Foster bracht op 14 november een bezoekje aan Times Square en zag hoe een dakloze man, zonder schoenen aan, om kleingeld vroeg. Een agent van de New York Police Department liep daarop naar hem toe.

Laarzen
'Ik heb deze laarzen voor je', zei de agent. 'Laat me je helpen ze aan te trekken.' Vervolgens knielde de agent en deed bij de dakloze zijn nieuwe sokken en laarzen aan. Foster legde het tafereel vast en stuurde de foto naar de New Yorkse politie met in de begeleidende tekst: 'De agent verwachtte niets terug en had geen idee dat ik stond te kijken. Ik ben nog nooit van mijn leven zo onder de indruk geweest.'

De politie plaatste de foto begin deze week op Facebook en werd meteen een hit op internet. De New York Times weet inmiddels te melden wie de agent is. Het gaat om de 25-jarige Lawrence DePrimo die sinds 2010 bij de politie zit.

Hij is ondersteboven van alle aandacht. 'Het was echt ijskoud en ik zag de blaren op de voeten van de man. Zelf had ik twee paar sokken aan en ik had nog steeds koude voeten', vertelt de agent in een interview.





Korting
DePrimo kocht de laarzen bij een filiaal van Skechers. De manager die die avond werkte verrekende bij de aankoop zijn medewerkerskorting. In plaats van 100 dollar kostten de laarzen 75 dollar. De agent bewaarde de aankoopbon, 'om me eraan te herinneren dat sommige mensen het echt slechter hebben'.

Hoe de dakloze man heet, kon DePrimo niet achterhalen. 'Het was één van de vriendelijkste mannen die ik ooit heb ontmoet.' De agent vertelde dat het gezicht van de man oplichtte zodra hij de laarzen zag. DePrimo bood de man nog een kop koffie aan. 'Maar zodra hij de laarzen aan had, vervolgde hij zijn weg'.

De foto heeft inmiddels ruim 300.000 likes behaald op Facebook. Foster zelf had nooit verwacht dat de foto op internet terecht zou komen. 'Ik zit zelf niet op Facebook', meldde ze aan de New York Times.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten