vrijdag 28 december 2012

Studente wint rechtszaak tegen ouders wegens stalking


De 21-jarige Aubrey Ireland uit Cincinnati sleepte haar ouders voor de rechtbank omdat ze zich jarenlang ziekelijk bemoeiden met haar leven. De rechter geeft haar nu gelijk, veroordeelt haar moeder en vader van stalking en legt een contactverbod op.

De ouders van Aubrey Ireland betaalden het inschrijvingsgeld aan de Universiteit van Cincinnati, hoewel ze een beurs had gekregen voor andere scholen, omdat ze haar een succesvolle acteer- en muzikale carrière toewensten. Maar hun bemoeienissen begonnen ziekelijke vormen aan te nemen. 'Het is gênant dat mijn ouders me op mijn universiteit komen bezoeken terwijl ik een volwassen persoon ben. Ze bezorgen mij een slechte naam en volgen me overal naartoe', aldus Ireland aan de rechter in oktober.

Aubreys ouders beschuldigden haar ervan drugs te gebruiken, met iedereen in bed te duiken en met mentale problemen te kampen. Het meisje bleef volhouden dat dit niet waar was en vroeg hen hiermee te stoppen, maar hun beschuldigingen namen enkel toe.

Het gedrag van de ouders werd zo problematisch dat de school veiligheidsagenten moest inhuren zodat de twee niet meer naar de optredens van hun eigen dochter konden gaan kijken. Haar ouders stopten met inschrijvingsgeld te betalen omdat Aubrey alle contact had verbroken, waarop de school haar een beurs gaf voor het hele jaar.

Omdat Aubrey een volwassene is, mag ze haar leven leiden zoals ze wil, aldus de rechter. De ouders kregen het bevel om minstens 150 meter van hun dochter weg te blijven en geen contact met haar te hebben tot 23 september 2013.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten