woensdag 9 juli 2014

Baby overleeft miskraam en abortuspil

Foto ter illustratie. © thinkstock.



Michelle Hui was iets meer dan zes weken zwanger toen ze vorig jaar een miskraam kreeg. In het ziekenhuis bevestigden vijf scans het verlies van de foetus. Ze werd aangeraden een abortuspil te nemen om de baarmoeder te reinigen. Toen de moeder van twee terugkeerde naar het ziekenhuis in Dublin voor een laatste onderzoek, was er tot ieders verbazing opnieuw een hartslag te horen.

Wat niemand op dat moment wist, was dat de 31-jarige vrouw eigenlijk in verwachting was geweest van een tweeling. Baby Megan overleefde als bij wonder de miskraam en de daaropvolgende abortuspil.

'Toen ik de hartslag zag, kon ik mijn ogen niet geloven. Na alles wat we hadden meegemaakt, wilde ik geen ijdele hoop koesteren', aldus Michelle. 'De dokter haalde er een meer ervaren collega bij en deed de scan opnieuw en zei 'je gaat dit niet geloven, maar we hebben een hartslag'. Dat was het beste gevoel ooit.'

Heel uitzonderlijk
'De dokter zei dat hij zoiets in 25 jaar nog nooit was tegengekomen', voegde de vrouw eraan toe. Megan is nu 18 weken oud en volgens Michelle een 'grote en gezonde baby'.

Volgens Katherine Hales, woordvoerster voor de Association of Radical Midwives gaat het om een 'heel uitzonderlijk geval'. 'Ik ben heel erg benieuwd of er vergelijkbare gevallen bekend zijn.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten