zondag 15 maart 2015

Pikante saus redde leven kankerpatiënt


Randy Schmitz deed mee aan een 'Hot Sauce Competition'. © Randy Schmitz.

Een man die kanker overwon, beweert dat een spontane deelname aan een 'Hot Sauce Competition' in Amerika zijn leven heeft gered. Dankzij de beroerte die hij tijdens de wedstrijd kreeg, werd in het ziekenhuis namelijk een kwaadaardige hersentumor ontdekt.

Randy Schmitz uit de Amerikaanse staat Illinois was op vakantie in South Carolina toen hij zich inschreef voor de 'Hot Sauce Competition' van Pepper Palace. Tijdens de wedstrijd moeten deelnemers met een tandenstoker in de pikante saus dippen en dan het stokje op hun tong houden.

,,Ik hield het vijf minuten vol", vertelde de 30-jarige man aan ABC News. ,,Toen mijn zus wilde deelnemen, raadde ik het haar af want ik voelde me opeens erg ziek. Mijn hoofd voelde raar aan. En plots werd ik wakker en lag op een stretcher op de gang van het ziekenhuis. Ik wist gewoon niet wat er was gebeurd."

Grote liefde
Schmitz had een beroerte gehad. Een MRI bracht aan het licht dat de man een kwaadaardige hersentumor had. In zijn thuisbasis Illinois werd de tumor verwijderd. De Amerikaan was net op tijd klaar met zijn bestralingen om te kunnen trouwen met zijn grote liefde.

De man is ontzettend dankbaar dat de pikante saus zijn leven redde. ,,Men weet niet hoe lang de tumor er al zat maar het gezwel zou steeds groter geworden zijn en op een bepaald misschien wel te groot om nog te kunnen verwijderen", zei Schmitz. ,,Mijn leven kon gedaan geweest zijn."

De CEO van Pepper Palace Inc. is verheugd en vereerd deel te kunnen uitmaken van zo'n hartverwarmend verhaal. ,,Het is fantastisch dat zoiets eenvoudig als een pikante saus zo'n groot verschil kan maken."

Na zijn genezing trad Schmitz in het huwelijk © Randy Schmitz.







Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten