donderdag 19 maart 2015

Eenbenige Ashley krijgt absurde brief van boze buur




Ashley kreeg een gemeen briefje van haar buurvrouw. © screenshot ABC22.

De 26-jarige Ashley Brady uit Miamisburg in Amerika moet haar rechterbeen missen. Leven met één been is niet makkelijk, dus de jonge vrouw was dolblij toen ze eindelijk een parkeerplaats voor invaliden voor haar huis kreeg toegewezen. Een onvriendelijke buurvrouw was daar minder blij mee en schreef haar een gemeen en ronduit onbeschoft briefje dat veel gedeeld wordt op sociale media.

Vorig jaar verloor Ashley haar been tijdens een ongeluk. De afgelopen maanden stonden in het teken van revalideren. Ze leerde met behulp van een prothese weer lopen. Het stukje lopen van haar appartement naar de parkeerplaats was in de wintermaanden, zeker als er sneeuw en ijs lag, een grote strijd voor haar. ,,Ik ben meerdere keren gevallen en alle buren hebben dit gezien," vertelt ze aan het lokale ABC22.

Frustratie
Haar geluk kon dan ook niet op toen ze vorige week donderdag eindelijk een plekje kreeg om te parkeren vlak voor haar huis. ,,En toen ik zaterdag thuiskwam, stond er iemand anders op mijn plekje." Een gefrustreerde Ashley laat een briefje achter op de auto. Ze schrijft dat ze geen gehandicaptenkaart in de auto ziet en dat ze haar plek echt nodig heeft.

,,Ik wilde haar laten weten hoe het is om met één been rond te lopen. Als antwoord kreeg ik een erg schofterig briefje onder mijn ruitenwisser geschoven."

Hey kreupele!
Ten eerste: raak mijn auto nooit meer aan. Ten tweede: schat, jij bent echt niet de enige die het 'moeilijk' heeft. Als je medelijden wil, ga dan naar één-been-praatgroep! Je solt met de verkeerde! Het maakt mij niets uit wat er op je briefje stond, stop het in je reet, maar als je mijn auto nog een keer aanraakt, dien ik een aanklacht in, ik maak geen grapjes! Ik zal laten weten dat de jankerd met één been aan mijn spullen zit, zodat je in de problemen komt. Dus ga lekker met al je problemen janken bij iemand die het wat interesseert, want ik loop ervan weg, met mijn beide benen!


Steun
,,Ik moest het briefje vijf keer lezen, voordat het echt tot me doordrong hoe gemeen het briefje is," vertelt een geschrokken Ashley. ,,Als de afzender haar zou kennen, zou zij nooit zo tegen haar praten omdat ze zo lief is en op haar beurt nooit zo tegen iemand zou praten," valt zus Kaitlyn Ashley bij.

De zussen van de gehandicapte jonge vrouw plaatsten een foto van het briefje op Facebook om mensen bewust te maken van het feit dat mensen met een handicap elke dag de nodige obstakels moeten overwinnen. De foto is duizenden keren gedeeld en Ashley krijgt veel steun en hartverwarmende reacties van verontwaardigde lezers.

,,Ik heb veel feedback gekregen ook van lotgenoten. Je krijgt niet zo maar wat je wil door anderen te pesten. Ze schreef me dat ik mijn hart moest gaan uitstorten bij iemand die het iets interesseerde. Ik ben het internet opgegaan en het blijkt nu hoeveel mensen om me geven," sluit Ashley af.




Bron

1 opmerking:

  1. Ashley ik steun jou en wens de boze buur toe dat ze haar fout zal inzien en diep berouw zal krijgen. Ashley, nogmaals, sterkte en veel liefde toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen