maandag 16 maart 2015

Vader fileert zijn zoon na homobiecht: Ik kots van je

De 15-jarige Tyler © Facebook.

,,Je probeert me kapot te maken. Dit is nog erger dan doodgaan. Ik moet van je kotsen." Het is zomaar een selectie van de berichtjes die de vader van de 15-jarige Tyler naar hem stuurde, nadat hij uit de kast kwam via Facebook.

Tyler besloot de hatelijke berichten, die zijn vader afgelopen winter stuurde via de berichtendienst van Facebook, op Tumblr te plaatsen. ,,Ik wilde er gewoon openhartig over zijn", vertelt de jongen uit Vancouver tegen Huffington Post.
,,We hebben voor je gezorgd sinds je bent geboren", schrijft de vader. ,,We hielden van je, verzorgden je toen je ziek was. We zijn daar veel dagen door kwijtgeraakt. Wat we ervoor terugkrijgen is schaamte. Verwijder het bericht. Ik moet ervan kotsen."

Tyler heeft voor zijn facebookpost zijn familie één voor één ingelicht over zijn gevoelens. Zijn zusjes vonden het geen probleem, zijn moeder was in eerste instantie wat terughoudend. Uiteindelijk zei ze dat ze hem accepteert zoals hij is. Tyler: ,,Ik was zo blij dat ze mij steunde."

Hopelijk kan hij me accepteren zoals ik ben, want dat is alles wat ik van hem vraag.

De jongen hoopt dat de band met zijn vader snel wordt hersteld. ,,Ik ben boos om hoe mijn vader reageerde, maar ik haat hem niet. Ik hoop dat hij van standpunt verandert. Dat zal sowieso tijd kosten. Hopelijk kan hij me accepteren zoals ik ben, want dat is alles wat ik van hem vraag. Ik wil gewoon dat hij er voor me is."

Wereldwijde steun
Die steun krijgt hij in ieder geval wel online. Van over de hele wereld worden er steunbetuigingen zijn kant opgestuurd. ,,Je bent een moedig mens. Je hebt steun van over de hele wereld. Probeer daar kracht uit te halen."

Op dit moment verblijft Tyler bij zijn tante. Hij heeft de reactie van zijn vader online geplaatst, omdat hij vindt dat er te weinig wordt gesproken over het onderwerp. Hij had de massale steun alleen nooit verwacht. ,,Het is fantastisch. Er zijn zoveel mensen die van je houden of bevriend met je willen zijn. Daar gaat het echt om."




Bron

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten