zondag 3 mei 2015

Amerikaanse zegt topbaan op om ijsjes te verkopen

© Facebook Noelle Hancock.


Noelle Hancock (35) leidde een luxe leventje in New York tot ze besloot om alles te verkopen en te verhuizen naar een Caraïbisch eiland. Daar verkoopt ze nu ijsjes in ruil voor een minimumloon. Hancock is nooit gelukkiger geweest, beweert ze in de Cosmopolitan.

Vele mensen zullen jaloers zijn op het vroegere leven van de vrouw. Ze verdiende 95.000 dollar (omgerekend 84.000 euro) per jaar en woonde in een appartement in de trendy buurt East Village in de Big Apple. Hancock gaf dat allemaal op om ijsjes te gaan verkopen aan een uurloon van 10 dollar (omgerekend 9 euro).

Beeldschermen
In een essay op de website van Cosmopolitan legt de vrouw uit waarom ze die keuze maakte. Ook al had ze een succesvolle carrière als journalist en een comfortabel leven in Manhattan, ze realiseerde zich op een dag dat het haar niet gelukkig maakte. ,,Voor mijn gevoel zat ik de hele dag alleen maar naar beeldschermen te staren. Ik voelde me eenzaam, ongeïnspireerd en gestresst'', schrijft ze.

Screensaver
Hancock, die een diploma van de gerenommeerde universiteit Yale op zak heeft, besloot om haar boeltje te pakken nadat ze een screensaver van een tropisch eiland onder ogen kreeg. Het was de trigger om haar leven een heel andere wending te geven. ,,Ik wilde het paradijselijke leven van de screensaver helemaal zelf beleven", aldus Hancock. Ze had geen droombaan, geen vriend en geen kinderen die haar tegenhielden om de stap te zetten.

In het diepe springen
Zes weken later vloog ze naar St. John, één van de Amerikaanse Maagdeneilanden in de Caraïben. Ze was er nog nooit geweest en kende er niemand. ,,Ja, het was een drastische beslissing en mijn ouders waren iets minder enthousiast", zegt ze. ,,Het moeilijkste was echter om mezelf ervan te overtuigen dat het oké was om mijn levenspad een totaal andere richting te laten uitgaan. Soms moet je gewoon in het diepe springen en hopen dat het net zal verschijnen."

,,Door New york te verlaten en elders te leven, heb ik een andere kijk op het leven gekregen", meent de vrouw. "Hier op het eiland verzamelen de mensen 's avonds op het strand om naar de zonsondergang te kijken." Hancock heeft nieuwe vrienden gemaakt op St. John. Ze duikt, ze maakt trektochten en gaat met de boot varen. Ze doet de dingen die ze graag doet. Onlangs nam ze een tweede baan aan als barvrouw in een café.

Droom
Heel soms heeft ze nog twijfels als ze kijkt naar de carrière die haar vrienden maken in New York. Eén vriend startte Pinterest op, iemand anders maakte een bekroonde tv-show. ,,Sommigen dromen van een goede baan en een prachtig huis maar dat is niet mijn droom", aldus Hancock. ,,Ik woon nu in een eenvoudig éénkamerappartement op een heuvel en kijk uit over de zee. Waar het leven me nog zal brengen, weet ik niet maar dat vind ik nu net geweldig", besluit ze.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten