zaterdag 28 juli 2012

'Ik ben een joker, ik laad mijn wapen en blaas iedereen op'

Een 28-jarige man, die geïnspireerd werd door de schietpartij tijdens de première van een Batman-film in Aurora, Colorado, is gisteren opgepakt nadat hij zijn werkgever had bedreigd. De politie van Maryland trof bij een huiszoeking een compleet arsenaal aan wapens aan.

De man, afkomstig uit het stadje Crofton in Maryland, iets ten oosten van de Amerikaanse hoofdstad Washington, stond op het punt ontslagen te worden, had twee keer over de telefoon tegen zijn werkgever gezegd: 'Ik ben een Joker. Ik laad mijn wapens en blaas iedereen op', zo verklaart de politie van Prince George in de hoofdstad Washington DC.







Grote voorraad munitie
De politie werd ingelicht en voerde vervolgens een huiszoeking uit, waarbij 25 vuurwapens werden aangetroffen. Onder de wapens zijn halfautomatische pistolen, zoals die gebruikt werden bij de schietpartij in Aurora. Ook werd een grote voorraad munitie gevonden, laat een verantwoordelijke van de Amerikaanse federale opsporingsdienst ATF weten.

De politie zegt verrast te zijn door de grote hoeveel wapens die de man in bezit had. Hij ondergaat nu een aantal psychologische tests, en wordt daarna aangeklaagd voor het dreigement. Volgens de autoriteiten is er geen link tussen de man en de dader van de schietpartij in Aurora. 'Maar als je je bedrijf belt en dreigt om mensen te doden, dan geloven we je', zegt Hank Stawinsky van de politie van Prince George's County.

Het is nog niet duidelijk of de man in het verleden behandeld is voor, of geleden heeft aan, een mentale aandoening. Net als de schutter die vorige week 12 mensen doodschoot in de staat Colorado vergeleek de man zichzelf met de Joker, de slechterik uit de Batman-serie. Bij zijn arrestatie droeg hij een T-shirt met de tekst 'Guns don't kill people. I do.' (wapens doden geen mensen, ik wel).

Bron




Geen opmerkingen:

Een reactie posten