zaterdag 10 november 2012

Britse vrouw laat snor én baard staan voor Movember



Vooraleer er te veel hilariteit optreedt: Siobhain Fletcher lijdt aan het ongeneeslijke polycysteus-ovariumsyndroom, waardoor ze last heeft van overdreven lichaamsbeharing. De aandoening stelt haar wel in staat om mee te doen met Movember, de actie waarbij honderdduizenden mannen over de hele wereld hun snor laten staan om geld in te zamelen voor onderzoek tegen prostaatkanker.

Als tiener schaamde de 36-jarige Britse zich voor al die haren op haar gezicht, maar nu laat ze vol overtuiging een snor én een baard groeien. Ruim een week heeft ze zich al niet meer geschoren. "Als ik gedurende een maand zo op straat durf lopen, dan kunnen mannen zich toch ook even laten testen? Ik vind het verschrikkelijk dat sommigen hun leven op het spel zetten omdat ze zich te zeer schamen."

Twaalf jaar geleden kreeg Siobhain te horen wat er met haar scheelde. De ziekte leverde haar ook een pak extra kilo's en een depressie op, maar intussen heeft ze zich verzoend met haar "genetische samenstelling".

"Ik heb al vanalles geprobeerd. Op een dag trachtte ik de haarwortels zelfs eens chemisch te verbranden met een crème. En als ik wax, komt de huid mee los. Mijn voornaamste boodschap? Wat er op je gezicht staat is niet belangrijk, het is het innerlijke dat telt." In ons land laten onder meer Koen Wauters, Bart De Pauw, Lieven Scheire, Christophe Deborsu en -jawel- Debby en Nancy hun snor staan voor het goede doel.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten