donderdag 12 februari 2015

Hond loopt weg en bezoekt doodziek baasje in ziekenhuis

View image on Twitter

Een kleine hond uit Cedar Rapids in de Amerikaanse staat Iowa verbaasde iedereen toen het vorig weekend plots opdook in het ziekenhuis waar haar baasje behandeld wordt voor kanker. Het dier moest hiervoor wel zijn thuis te verlaten dat zich zo'n 20 straten verderop bevond.

Een bewakingscamera in de lobby van het ziekenhuis kon vastleggen hoe de hond binnenkwam en rond begon te lopen. Het baasje van Sissy, de 64-jarige Nancy Franck ligt al ongeveer twee weken in datzelfde ziekenhuis.

Haar man, Dale Franck (66) zorgt intussen voor Sissy en de andere hond van het stel. ,,Ze had die nacht de missie om haar vrouwtje te zien, maar wist niet welke lift ze moest nemen," vertelde Dale Franck vandaag aan ABC News.

De man merkte naar eigen zeggen afgelopen zaterdag rond half 2 's nachts op dat de hond verdwenen was en was heel bezorgd; ,,Ik heb overal gezocht en bleef haar naam roepen. Ik zat met de handen in het haar.''

Bezoekje brengen
Rond half 6 's ochtends kreeg hij een verlossend telefoontje van bewakingsagente Samantha Conrad van het ziekenhuis: Sissy was terecht. ,,Ze had mijn telefoonnummer en adres op aan haar halsbandje gevonden'', zegt Franck. De dochter van het stel kreeg vervolgens de toestemming om met Sissy even een bezoekje te brengen aan Nancy.

Hoe de hond precies in het ziekenhuis verzeild is geraakt, blijft een raadsel. ,,Het enige dat ik kan bedenken is dat Sissy vaak meereed in de auto toen ik mij vrouw van haar werk ging oppikken naast het ziekenhuis. Maar we hebben die weg nog nooit te voet afgelegd,'' vertelt de man.

Hechte band
Nancy Franck vecht tegen baarmoederkanker en ondergaat momenteel een chemokuur. ,,Ze heeft een hechte band met Sissy. De hond is nu 11 jaar oud en we kochten haar toen ze slechts acht weken oud was. Ze kwam naar me toe, krabde mijn been en viel in slaap op mijn schouder. Ik moet zeggen dat zij ons gekozen heeft, in plaats van omgekeerd'', aldus de ontroerde echtgenoot.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten