maandag 9 februari 2015

Vrouw bevalt onverwachts van reuzebaby

© ap


De Amerikaanse Maxxzandra Ford (26) beviel van een megababy en dat terwijl ze niet door had dat ze zwanger was. ,,Ik voelde me niet misselijk en moest niet overgeven", verklaarde ze. ,,Ik werd ook niet dikker, ik was gewoon aan het werk."

Ford is verpleegster én moeder van drie kinderen. Zwangerschappen zouden voor haar dus geen geheim moeten hebben. Tenminste, dat zou je zeggen. Toch had ze haar laatste zwangerschap niet zien aankomen.

Toen er uiteindelijk toch wat kilootjes bijkwamen, ging Maxxzandra naar de dokter. Die vertelde haar dat ze al 35 weken zwanger was.

Dik
Op 29 januari kwam Avery op natuurlijke wijze ter wereld. Hij woog maar liefst 6,4 kilogram. ,,Toen zijn hoofdje eruit kwam, wist ik dat hij meer zou wegen dan gemiddeld. Maar zo dik? Dat had ik niet verwacht", zei de moeder dit weekeinde tegen Amerikaanse media.

Avery is de zwaarste baby die ooit werd geboren in het St. Joseph's Women's Hospital in Tampa, Florida. Zijn toestand wordt op de voet gevolgd, maar voorlopig maakt hij het goed. ,,In dit soort gevallen kunnen complicaties optreden, denk maar aan ademhalings- en voedingsproblemen of een te lage bloedsuikerspiegel", aldus een arts. Avery zal echter snel naar huis mogen.

Voor het Guinness Book of Records komt Avery toch nog zo'n 3,5 kilogram tekort.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten