vrijdag 12 juli 2013

10 maanden cel en tbs geëist voor man die oor broer afbeet

De hele wereld is tegen hem. En niet hij, maar al die anderen zijn ziek. De aan lager wal geraakte oud-bokser Victor M., die begin dit jaar een stuk van het oor van zijn broer afbeet, beweert dat hij zich alleen maar verdedigde tegen zijn belager. Broer Edwin wil dat Victor geholpen wordt. 'Want ik ben nu een wandelende attractie.'

Volgens AD Utrechts Nieuwsblad was de consternatie enorm toen de broers Erwin (43) en Victor (46) op 4 januari in de Jan van Arkelstraat in het Utrechtse Hoograven over de stoep rolden. Victor had zojuist een stuk uit het oor van zijn broer gebeten en dat zorgde voor enorm veel bloed. Zelfs de agenten waren in shock, verklaarde broer Erwin later.

Hij was gisteren niet aanwezig in de rechtbank, waar zijn broer terechtstond. Hij is alle ellende die zijn broer heeft veroorzaakt meer dan zat. Bovendien moet hij definitief het afgebeten stuk oor missen. 'Ik wil het het liefst verstoppen, maar iedereen ziet het en vraagt ernaar. Ik ben een wandelende attractie,' liet hij de rechtbank per brief weten. 'Er is nu een grens bereikt, Er moet naar hem gekeken worden.'


Klaploper
De broers kregen die 4de januari voor de zoveelste keer woorden. Erwin ziet Victor als een klaploper die ongevraagd bij hun vader is ingetrokken, omdat hij geen dak meer boven zijn hoofd had. Volgens vader Edwin senior (77), die destijds ziek was, gebeurde dat inderdaad tegen zijn zin. Hij overleed op 5 april.

Erwin kwam die dag naar Utrecht om met zijn vader naar de huisarts te gaan. Victor slingerde hem allerlei verwijten naar zijn hoofd en maakte daar met zijn telefoon opnames van. Toen Victor Erwin aanvloog, ging de camera uit. Victor beweert dat híj werd aangevallen. 'Ik stikte zowat. Ik wist niet hoe ik los moest komen, dus beet ik in zijn oor. Erwin trok zichzelf los, daardoor ging er een stuk van zijn oor.'

Ook zijn raadsman Theo Hiddema meende dat er sprake was van noodweer en vroeg om vrijspraak. Hoewel reclassering en het Pieter Baan Centrum er geen advies over uitbrachten, omdat Victor niet aan onderzoeken wilde meewerken, eiste de aanklager naast tien maanden celstraf ook een tbs-behandeling. 'Hij heeft een geschiedenis van agressie. Die moet stoppen.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten