vrijdag 13 april 2012

Bruut steekt ogen van vriendin uit in twaalf uur durende lijdensweg

"Hij heeft me een van de meest kostbare dingen in het leven afgepakt." Voor het eerst sinds de laffe aanval van haar vriend trotseerde de dappere Tina Nash de camera's zonder donkere zonnebril. De 32-jarige moeder van twee kinderen raakte volledig blind nadat ze vorig jaar gruwelijk hard aangepakt werd in haar huis in het Britse Hayle. Shane Jenkin stak niet alleen haar ogen uit, hij wurgde haar ook en brak haar kaak en neus in een martelgang die uiteindelijk twaalf uur zou duren. Chirurgen moesten één oog verwijderen en konden ook het andere niet meer redden.

Tina Nash was vroeger een knappe blondine.

De dader gaf deze morgen in de rechtbank toe dat hij dit 'zwaar lichamelijk letsel' veroorzaakt had. De uitspraak volgt volgende maand, al zal hij wel ontsnappen aan de kwalificatie poging tot moord. "Ik ben blij dat hij tenminste zijn verantwoordelijkheid opneemt voor het feit dat hij mijn leven voor altijd veranderd heeft", verklaarde Nash in een emotioneel interview met de BBC. "Ik voelde echt dat hij me probeerde te vermoorden toen hij me aan het wurgen was. Het leek alsof ik levend verbrand werd. Hij heeft alles van me afgepakt, inclusief mijn zicht. Ik mis de dingen die anderen normaal vinden, zoals naar de lucht en de zee kijken."

Uit gevangenis geholpen
Tijdens de bewuste horrornacht bevonden zich ook haar dertien- en driejarige zoon zich in het huis. "Hun gezichten niet meer kunnen zien is nog het ergste. Als zij er niet waren, zou ik hier waarschijnlijk niet meer zitten."







Jenkin had zich in het verleden ook al gewelddadig gedragen, maar toch bleef Tina hem steunen. Sterker nog, ze hielp hem zelfs uit de gevangenis. Nu hoopt ze vooral dat hij niet kickt op het feit dat hij de laatste persoon was die ze ooit gezien heeft.

Boodschap voor andere slachtoffers
De verminkte vrouw had ook nog een boodschap voor andere slachtoffers van huiselijk geweld. "Stap eruit nu het nog kan. Ik dacht dat ik mijn partner kon veranderen, maar het werd alleen maar erger. Slapen is mijn favoriete bezigheid geworden, want in mijn dromen kan ik opnieuw zien. Als ik wakker word, slaat de harde realiteit echter weer in mijn gezicht. Op sommige dagen wil ik gewoon niet opstaan, maar ik ben vastbesloten om mijn kinderen een toekomst te geven. Dat houdt me recht."

"Ik voel me nu een geest. Ik kan iedereen rondom mij wel horen, maar ik kan zelfs mijn eigen hand niet meer zien als ik die voor mijn gezicht hou." Haar zelfvertrouwen is volledig verdwenen nu ze totaal niet meer weet hoe ze eruit ziet. "Dit ben ik niet. Ik mis de wereld, ik mis alles gewoon."

Benefietactie
Toen Tina tijdens de afranseling bloedend op de grond lag, kreeg ze te horen dat dit alles haar eigen fout was. Dat hij haar op dat moment niet hielp, zal ze hem nooit kunnen vergeven. Hoewel de vrouw al weken in het ziekenhuis verbleef, zal ze nog een operatie aan haar oogkas moeten ondergaan.

Haar familie en vrienden reageerden geschokt op wat de "vriendelijke" en "hartelijke" jongedame overkomen was. Om toch een klein steentje bij te dragen, organiseerden ze een benefietactie. "Tina kan iedereen niet genoeg bedanken. Ze is overdonderd door de goede wil en lieve berichtjes."

Bron zie foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten