dinsdag 29 januari 2013

Spanjaard doolt twee maanden rond op vliegveld Chili

Rodrigo Ben-Azul is een vertrouwd gezicht geworden op de luchthaven van Chili. De Spanjaard zit er al acht weken vast omdat hij geen geld meer heeft.

'Ik kwam in november aan in het land om een familieruzie uit te vechten', verklaarde Ben-Azul aan de krant PubliMetro. 'Dat liep anders dan gedacht en dus ben ik teruggekeerd naar de luchthaven. Hier wacht ik nu al acht weken op geld van mijn familieleden in Spanje. Ook Kerstmis en nieuwjaar heb ik hier doorgebracht.'

Volgens het luchthavenpersoneel heeft de vreemde vogel intussen al een dagelijkse routine opgebouwd. Zo brengt hij onder meer achtergelaten bagagekarretjes terug naar hun plaats om het geld te recupereren. Vuilnisbakken kamt hij uit op zoek naar voedsel en sigarettenpeuken. 's Nachts slaapt hij in een klein hoekje van het gebouw.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten