dinsdag 29 januari 2013

Meisje bijna verpletterd onder eigen megasneeuwbal

De Britse tiener Nicole Wignall uit Lancashire werd verpletterd door haar eigen megasneeuwbal van ongeveer een kleine auto groot. 'Ik bleef stokstijf staan toen ik hem op mij zag afkomen en werd bedolven onder de bal', zegt ze in The Sun.

Omdat ze niet naar school hoefde vanwege het noodweer in het Verenigd Koninkrijk, ging de zestienjarige Nicole Wignall samen met enkele vrienden aan de slag om een gigantische sneeuwbal te maken. 'Met z'n zevenen slaagden we erin om de sneeuwbal een steile heuvel op te duwen', vertelt de studente. 'Toen namen we even pauze.'

'Wat later zagen we de bal dan in razende vaart naar beneden rollen. Mijn vriend kon nog wegspringen, maar ik stond als bevroren aan de grond genageld. De sneeuwbal crashte op mij.' Wignall werd geplet tussen de sneeuwbal en een muur. 'Ik schreeuwde het uit van de pijn en kon mijn benen niet bewegen.'


Volgens haar moeder Fiona (38) was de sneeuwbal van 1,5 meter zo groot als een kleine auto. 'Ze mag van geluk spreken dat ze het nog kan navertellen.'

De studente kwam er wel niet bepaald ongeschonden vanaf: ze liep een viervoudige bekkenbreuk op en herstelt in het ziekenhuis. Daar zal ze zeker nog tot maart moeten blijven. Ze zal nog weken in een rolstoel moeten doorbrengen en nog maanden kinesitherapie moeten volgen eer ze weer kan stappen. De sneeuwbal is intussen gesmolten.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten