donderdag 27 februari 2014

Kleuter redt vader na ongeval met machete

Elishia Powers uit de Amerikaanse staat Georgia is nog maar net vier jaar geworden, maar de kleuter wist haar mannetje te staan toen haar vader levensgevaarlijk gewond raakte. Met een vlijmscherpe machete hakte hij per ongeluk in zijn arm waarbij een slagader werd geraakt. Terwijl de vader niet meer in staat was om de hulpdiensten te bellen, pakte Elishia de telefoon en belde naar de politie.

De vader van het meisje was met een machete struiken rond het huis aan het wegkappen. Toen hij in een slagader in zijn arm hakte, verloor hij in korte tijd veel bloed. 'Ik was niet in staat om zelf de telefoon op te pakken en naar de hulpdiensten te bellen', zegt de vader tegen USA Today. 'Gelukkig waren mijn dochters thuis om me te helpen. Terwijl we het bloed probeerden te stelpen, belde de oudste naar de politie en hield ze vervolgens de telefoon tegen mijn oor zodat ik de situatie kon uitleggen. Mijn meisjes huilden en riepen dat ze hun papa niet wilden verliezen.'

De ouders van Elishia hadden hun dochter nog maar net getoond hoe ze met een gsm moet omgaan. In het filmpje laat het meisje zien hoe ze geleerd heeft om de gsm van haar ouders te deblokkeren en het noodnummer in te toetsen.

'Het is nooit te vroeg om je kinderen te leren hoe ze om hulp kunnen bellen tijdens een noodsituatie', zegt moeder Andrea Powers. 'Anders waren mijn dochters nu hun vader kwijt.'



Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten