maandag 28 oktober 2013

Overvaller krijgt lift van politie terug naar plaats delict

Een dag nadat een crimineel de kassa van het tankstation van Kurt Vermeulen in Gavere had overvallen, zag de pomphouder hoe de overvaller na verhoor weer uit een politiecombi stapte om zijn auto op te pikken.

Nadat de overvaller de vrouw van de pomphouder bedreigde en met de inhoud van de kassa probeerde te gaan lopen, werd hij aangehouden en door de politie verhoord. Na een nachtje in de cel gaf de politie hem echter een lift vanuit de Gentse gevangenis naar Gavere zodat hij de auto waarmee hij de overval had gepleegd kon oppikken om naar huis te rijden.

Dat viel niet in goede aarde bij Kurt Vermeulen. 'Die man eiste de inhoud van de kassa van het winkeltje bij het tankstation', vertelt hij in Het Nieuwsblad. 'Hij bedreigde mijn vrouw die achter de kassa stond. Gelukkig kon ik de overvaller onderscheppen toen hij probeerde te vluchten naar zijn wagen. Ik sprong bij hem in de wagen en kon hem doen stoppen door aan de handrem te trekken. Hoewel de dader zich met geweld verzette, heb ik hem kunnen vasthouden tot de politie er was. Dat blijkt allemaal voor niets te zijn geweest, want nu is hij alweer op vrije voeten.'

'Dit nieuws is vooral erg voor mijn vrouw. Ze is in shock en moest naar het ziekenhuis om verzorgd te worden. Nu durft ze zelfs niet meer in de winkel te staan. In november moet de overvaller voor de rechter verschijnen, maar ik betwijfel sterk dat hij zal opdagen. Ik heb er al een advocaat opgezet, want dit kan niet', besluit een strijdlustige Vermeulen.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten