zaterdag 1 november 2014

Blinde vrouw stoot hoofd tegen tafel en kan weer zien

Lisa Reid (38) en haar geleidehond Ami. © Blind Foundation NZ.


Een blinde vrouw uit Nieuw-Zeeland kan na jaren blind te zijn geweest weer zien. Lisa Reid (38) stootte 14 jaar geleden haar hoofd tegen de salontafel toen ze haar geleidehond Ami een knuffel wilde geven. Toen Lisa de volgende ochtend wakker werd, bleek dat haar gezichtsvermogen was teruggekeerd, dat meldt Daily Mail.

Lisa werd blind toen ze 11 jaar was. De oorzaak was een tumor die haar oogzenuw samendrukte. Door een geluk bij een ongeluk kan ze weer zien. Een medische verklaring voor het 'wonder' is er nog niet.

De kleine dingen
'Ik kan niet uitleggen hoe ik me voelde toen ik die ochtend wakker werd. Het is onbeschrijfbaar', zegt een geëmotioneerde Lisa tegen Daily Mail Australia. 'Weer kunnen zien is geweldig. Het zit hem in de kleine dingen: de blauwe lucht, het groene gras... De zaken die voor mensen met zicht vanzelfsprekend zijn'.

'De grootste schok, als ik het zo mag noemen, was te zien hoe mijn broer een volwassen man was geworden.'

Dankbaarheid
Lisa is technisch gesproken nog altijd slechtziend. Het incident met de koffietafel gebeurde 14 jaar geleden. Ze komt er nu mee naar buiten ter gelegenheid van de Week van de Blinden in Nieuw-Zeeland. 'Uit dankbaarheid voor de Nationale Blindenstichting. Dankzij hen kreeg ik mijn trouwe hond Ami en heb ik in de beste omstandigheden kunnen leven met mijn handicap'.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten