dinsdag 8 november 2011

Moeder met anorexia weegt minder dan 7-jarige dochter


De 26-jarige Rebecca Jones lijkt op het eerste gezicht de zus van de 7-jarige Maisy, maar in werkelijkheid is ze haar moeder. Rebecca heeft anorexia en weegt slechts 32 kilo, waardoor ze nog steeds op een meisje lijkt.
Rebecca kampt al de helft van haar leven met anorexia. Ze leeft van soep, toast en energiedrankjes. Terwijl dokters haar al meerdere malen hebben gewaarschuwd dat een tekort aan voedingsstoffen haar kan doden.

Ze moedigt tegelijkertijd haar dochter, die 36 kilo weegt, aan chocolade en cake te eten. De twee dragen altijd dezelfde kleding. 'Dezelfde outfit als Maisy dragen, maakt me trots. Ik vind mezelf niet dun, ik denk altijd dat ik de dikste van ons twee ben', aldus Rebacca tegen de Britse krant The Daily Mail.

Scheiding ouders
'Mijn eetstoornis begon na de scheiding van mijn ouders. Ik was toen elf jaar oud. Ik troostte mezelf eerst door veel te snoepen, maar toen werd ik gepest op school vanwege mijn overgewicht. Daardoor ontwikkelde ik anorexia. Op mijn dertiende stopte ik met eten, ik viel veel af en kreeg heel wat complimentjes over mijn figuur. Mijn ouders waren zo met zichzelf bezig, dat ze het niet eens merkten.' Twee jaar later woog Rebecca nog maar 50 kilo en menstrueerde ze niet meer.









Onvruchtbaar
'Ik was vaak zo zwak dat ik niet uit mijn bed kon komen. Omdat ik dacht dat ik onvruchtbaar was, vreesde ik niet voor een zwangerschap. Tot ik ineens een schop voelde en na een echo ontdekte dat ik 26 weken zwanger was. Mijn buik was echter nog altijd plat. Van de dokter moest ik kip eten en vitamines nemen. Ook mijn vriend probeerde mijn eetlust te bevorderen, maar mijn maag kon dat niet aan, ik voelde me snel misselijk', aldus Rebecca.

Volstoppen met snoep
Wonder boven wonder kwam Maisy gezond ter wereld, maar Rebecca produceerde geen borstmelk. Na de zwangerschap at Rebecca minder dan ooit, waardoor ze al snel weer 50 kilo woog. 'Nu pas ik in de kleren van mijn dochter. Ze draagt kleren voor meisjes van 9 tot 11 jaar. Omdat ik haar volstop met koeken, chips en pizza weegt ze te veel. Ik geniet ervan haar te zien snoepen. Maisy weet dat ik een eetstoornis heb en dat dat slecht is.'

Hartaanval
Rebecca kampt met heel wat gezondheidsproblemen, ze heeft te weinig kalium, waardoor haar spieren zwak zijn. Ze moet regelmatig op controle bij de dokter omdat ze risico op een hartaanval loopt. 'Ik ben bang dat ik Maisy niet zal kunnen zien opgroeien, ik wil wel eten, maar om de een of andere reden lukt het niet.'
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten