donderdag 7 juni 2012

Goudhandelaar maakt jacht op zijn overvallers

De Schiedamse goud- en zilverhandelaar Anton Zuidwijk (36) werd dinsdagmiddag in zijn woning door vier gewapende mannen overvallen. Hij zag de dood in de ogen, maar nu hij weer thuis is, gaat hij in de tegenaanval. 'Ik loof 20.000 euro tipgeld uit. Al wordt maar één van die gasten gepakt.'

Afgezien van zijn gehavende gezicht lijkt Zuidwijk niets aan de uitspatting van geweld te hebben overgehouden. Aangeslagen? Nee. Eerder woedend. En onrustig. 'Die gasten moeten zo snel mogelijk worden gepakt. Ze wilden me vermoorden,' zegt hij woedende tegen het AD vandaag.

Oost-Europeanen
Het liefst zou hij zelf op jacht gaan naar de daders. 'Vier Oost-Europeanen,' weet hij. Die staan dinsdagmiddag tegen vijf uur ineens achter hem in de woonkamer. De mannen komen dreigend op Anton af en als ze schreeuwen om geld probeert Anton zich een weg naar buiten te vechten. Hij staakt zijn verzet als hij vier vuurwapens tegen zijn hoofd krijgt gezet.







'I'll kill you'
'Die gasten pakten de knuffel van mijn dochter van 3 en propten die met geweld in mijn mond en op mijn neus. Ik kreeg geen lucht, stikte, viel al weg en dacht dat mijn laatste minuut had geslagen. 'I'll kill you, I'll kill you' werd er door één tegen tegen me geroepen. Met de kolven van hun pistolen beukten ze op mijn hoofd en in mijn gezicht. Ik heb er gelukkig alleen wat kneuzingen en schrammen aan overgehouden. Maar ik was echt bang dat ze in hun paniek een eind aan mijn leven zouden maken.'

Rust
Rust heeft Anton voorlopig nog niet. 'Eerst moeten die gasten worden gepakt. Ik hoop dat de politie snel met een getuigenoproep komt en die in een paar verschillende Oost-Europese talen wil verspreiden. Want er moet iemand in de omgeving van de daders zijn die voor 20.000 euro wil praten.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten