maandag 15 september 2014

Britse vader redt leven van zijn vrouw door vergeten kus

Een toegewijde Britse vader heeft onbewust het leven van zijn vrouw gered. Toen hij op een morgen op weg naar het werk vergeten was om een afscheidskus aan zijn vijfjarig dochtertje te geven, keerde hij terug naar huis. Daar trof hij zijn echtgenote in kritieke toestand aan.

Phil Brace trok die bewuste ochtend zoals gewoonlijk de deur achter zich dicht om naar het werk te gaan. Alleen was hij dit keer vergeten afscheid te nemen van zijn dochtertje. Onderweg belde hij z'n vrouw om zijn vergetelheid goed te maken, maar ze nam de telefoon niet op. Hij keerde als de bliksem weer naar huis en trof haar liggend op de vloer aan.

De 32-jarige moeder had net een beroerte gekregen en moest met spoed naar het ziekenhuis. Een speciale behandeling, om bloedklonters af te breken, sloeg aan waardoor Rachel volledig kon herstellen.

Volgens artsen kon de vrouw mede door het accurate en snelle optreden van haar man zo snel genezen. 'Mijn echtgenoot is mijn held omdat hij mijn leven heeft gered', aldus Rachel in de Britse Metro. 'Veel mensen zijn onvoldoende vertrouwd met de symptomen van een beroerte, terwijl mijn man gewoon door naar me te kijken wist wat er aan de hand was. De linkerhelft van mijn gezicht trok scheef en ik kon mijn linkerarm- en been niet meer bewegen.'

Het koppel zamelt nu geld in voor goede doelen die het wetenschappelijk onderzoek en slachtoffers van een hersenbloeding steunen.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten