maandag 8 december 2014

'Levend geknuffeld': Kijkers teleurgesteld na slangenstunt



Een groots aangekondigde tv-show waarin de Amerikaan Paul Rosolie zou worden opgegeten door een anaconda, is mensen flink tegengevallen. De man werd helemaal niet verzwolgen door de slang. Op sociale media lieten de Amerikaanse kijkers gisteravond (lokale tijd) hun ongenoegen blijken over de show genaamd Eaten Alive (Levend Opgegeten).

Paul Rosolie wilde met de stunt aandacht vragen voor de vernietiging van het Amazonegebied. Hij deed dat door te shockeren, zo vertelde hij eerder in een interview om zijn show te promoten. Hij had een speciaal pak laten maken, waardoor hij in de slang kon overleven.

Het pak moest hem beschermen tegen de kracht die de anaconda op hem zou uitoefenen en tegen de zuren die in de maag van het dier zouden vrijkomen. Ook waren er camera's en communicatieapparatuur op bevestigd en had de slangenliefhebber voor drie uur zuurstof bij zich.

De show werd met het interview en allerlei sneak previews groots aangekondigd. De verwachting werd gewekt dat Rosolie en zijn team diep in de jungle van Peru een geschikte anaconda hadden gevonden en met twaalf man hadden gevangen. Daarna was op beelden te zien hoe de slangenliefhebber in zijn speciale pak op de slang afliep.

Dierenwelzijnsorganisaties spraken hun afschuw uit over de voorgenomen uitzending, die in de zomer werd opgenomen. Een heel mens opslokken, dat kon niet goed zijn voor het dier.

Uitzending
Maar in het programma, dat in de Verenigde Staten gisteren werd uitgezonden op Discovery Channel, lukte het Rosolie aanvankelijk niet om een grote anaconda te vangen in het wild. Vervolgens liet hij zich aanvallen door een anaconda in gevangenschap. Toen die zijn arm dreigde te breken en zijn bek slechts over de kruin van Rosolie had geschoven, liet de slangenexpert zich bevrijden.

De show bleek een zwak aftreksel van hetgeen beloofd was. ,,Dus Eaten Alive bleek meer zoiets als Cuddled Alive (Levend Geknuffeld) te zijn", schreef een teleurgestelde kijker op Twitter. Een ander zei: ,,Blijkbaar is Eaten Alive de afkorting van twee uur van je leven levend opgegeten."

Podium
Rosolie heeft echter wel het podium gekregen dat hij wilde om het welzijn van de slangensoort onder de aandacht te brengen van een groot publiek. ,,In plaats van een preek te houden over de bedreigingen waarmee de anaconda te maken heeft, probeer ik nu een groot aantal mensen te bereiken dat niet weet wat er speelt in het Amazone-gebied", zei hij eerder.

Tijdens zijn worsteling met de anaconda had de Amerikaan het erg zwaar, zo blijkt uit zijn commentaar via de microfoon in zijn 'slangenwerende' pak. ,,Ze bewerkt me nu. Ik probeer me los te worstelen, maar wat ik ook doe het lukt me niet. Ze heeft me vast en laat niet los. Ze trekt haar spieren aan. Elke keer als ze ademt, ga ik op en neer", aldus de slangenliefhebber.

En later: ,,Ik kan nu niet zo goed ademen. Ik laat het jullie weten als het niet goed gaat. Ze is zo zwaar. Ik word duizelig. Als ik dit pak niet aanhad, zou ik doodgaan."




Bron: video

Geen opmerkingen:

Een reactie posten