donderdag 15 december 2011

Belg slaagt voor theorie na 66 pogingen



Het wonder is geschied: na 65 mislukte pogingen, uren schijnbaar vruchteloos blokken, oefeningen maken en lessen volgen, is de 44-jarige Marc Martain uit het Belgische Zillebeke (met de hakken over de sloot) geslaagd voor zijn theoretisch rijexamen.
'Nu op naar de praktijk, maar we zijn er nog niet. In principe kan ik rijden, maar ik mag nu vooral de verkeersregels niet vergeten,' aldus een opgetogen Martain in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Op 1 maart 2004 ging Martain (toen 37) voor het eerst in zijn leven naar het examencentrum van Wevelgem. Vrij laat om je examen te halen, maar hij gebruikte tot dan toe andere vervoersmiddelen zoals een bromfiets.







Hulp ingeroepen
Helaas werd zijn gooi naar een rijbewijs een ware martelgang. 58 keer zakte hij in het examencentrum van Wevelgem en omdat het daar niet wilde lukken, probeerde hij het ook zeven keer in Roeselare, met hetzelfde resultaat. Martain bezocht zelfs twee keer de staatssecretaris Etienne Schouppe om hulp te vragen en deed ook een oproep in diverse kranten. Met resultaat, zo blijkt nu. De 66ste poging deze week bleek de goeie.

'Toen ik deze week voor de zoveelste keer naar Wevelgem trok met mijn brommer, had ik een iets beter gevoel. Na vijftig vragen kreeg ik eindelijk het verlossende signaal: geslaagd met negen fouten. Het maximum toegelaten, maar eigenlijk waren het er maar acht. Bij de negende haperde de muis van de examencomputer, waardoor ik te laat antwoordde.'
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten