vrijdag 4 april 2014

Gedumpte 'paspop' in container blijkt dode bejaarde

Een tragische vergissing in het Amerikaanse Saint Petersburg (Florida): een receptionist van een appartementencomplex dacht dat hij een paspop in de container gooide. In werkelijkheid ging het om het lichaam van een 96-jarige vrouw die zelfmoord gepleegd had.

Het voorval deed zich voor op 1 april, een reden voor Ronald Benjamin om te geloven dat kinderen 'de pop' voor de grap achtergelaten hadden. 'Ik zweer het: dat gezicht leek een rubberen masker. Als ik ook maar één moment gedacht had dat het om een echte persoon ging, zou ik de politie gebeld hebben', vertelt de geschrokken man aan NY Daily News.

Benjamin merkte het lichaam voor het eerst op om 4.30 uur. Toen een collega hem er twee uur later over aansprak, verzekerde hij haar dat het wel een grap moest zijn. Om nog meer verwarring te voorkomen, ging hij het zogezegde object zelf even opruimen. Een zestienjarige krantenjongen hielp hem om de 'last' in de container te dumpen. 'Ik zag bloed, maar dacht dat het fake was', vertelt Benjamin.

Ontslagen
De politie gelooft zijn verhaal en concludeert dat de vrouw van het appartement is gesprongen. In haar appartement op de zestiende verdieping vonden agenten een afscheidsbriefje. Benjamin werd door het incident na negen jaar trouwe dienst ontslagen. Toch wenst hij te benadrukken dat het hem enorm spijt. 'Ik heb de hele dag aan niets anders gedacht, ik heb er zelfs niet van geslapen.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten