vrijdag 7 oktober 2011

Gedumpte kat leidt redder naar haar hulpeloze kittens


Een kat die uit een rijdende auto werd gedumpt, heeft een inspecteur van de dierenbescherming de weg getoond naar het nest met haar pasgeboren kittens. Zij wilde zo de hulp inroepen van de inspecteur om het leven van haar kroost te redden. Dat schrijft de Ely Weekly News.
Inspecteur Knight vond Jolie langs een landweg in het Engelse graafschap Cambridgeshire. Hij bracht de poes naar een dierenarts om haar wonden te verzorgen. De dokter stelde vast dat de kat onlangs had gejongd. Knight keerde met Jolie terug naar de plaats waar ze werd gedumpt in de hoop om haar hulpeloze katjes te vinden. De kittens hadden namelijk geen kans om te overleven zonder hun moeder.







Zoektocht
Eenmaal ter plaatse begon Jolie luid te miauwen. "Hat was duidelijk dat ze mijn aandacht wilde trekken", aldus inspecteur Knight. "Ik volgde Jolie door een tuin, een omgeploegd veld om uiteindelijk op het erf van een boerderij te belanden. Achter een stapel hout in een van de stallen vond ik de vier jonge katjes. Ze konden hun oogjes nog niet openen".

Bijna uitgedroogd
"Zonder de hulp van Jolie had ik de poesjes onmogelijk kunnen vinden", vervolgt Knight. "De diertjes waren ei zo na uitgedroogd. Met de grootste voorzichtigheid heb ik ze naar ons verzorgingscentrum gebracht. Daar blijven ze tot ze opnieuw op hun positieven zijn en geadopteerd kunnen worden". (eb)

Bron:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten