maandag 3 oktober 2011

Amanda Knox in Italië vrijgesproken van seksmoord

© ap

De belangrijkste verdachte in een geruchtmakende seksmoord in Italië, de Amerikaanse studente Amanda Knox, is vandaag in hoger beroep vrijgesproken. De rechtbank in Perugia heeft haar onmiddellijke vrijlating gelast. Na het horen van de uitspraak barstte Knox in huilen uit.
De zaak kreeg wereldwijd veel media-aandacht. Alle grote Amerikaanse en Britse televisiezenders zonden de uitspraak van de rechtbank live uit.

Eerder vandaag had Knox nogmaals haar onschuld benadrukt. 'Ik heb niet gemoord, ik heb niet verkracht, ik heb niet gestolen, ik was er niet', verklaarde ze huilend. Knox zei na 4 jaar in de gevangenis naar huis te willen.



Knox en haar ex-vriend Raffaele Sollecito worden ervan beschuldigd dat ze in 2007 een huisgenote hebben vermoord in een studentenhuis in de Italiaanse stad Perugia. De 21-jarige Britse studente Meredith Kercher werd doodgestoken tijdens een seksspel.

Het slachtoffer was halfnaakt, had tientallen steekwonden en haar keel was doorgesneden. Knox en Sollecito zouden daarbij onder invloed van drank en drugs zijn geweest. De zaak uit 2007 kreeg veel media-aandacht. (Redactie )

Bron

Lees ook: Als Amanda Knox onschuldig is, wie pleegde dan seksmoord op Meredith Kercher? 
Lees ook: Amanda Knox: 'Meredith en ik waren echt vriendinnen'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten