dinsdag 1 oktober 2013

Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

© photo news.


Voor het eerst heeft een Belg euthanasie laten plegen na een geslachtsoperatie. Onder medische begeleiding nam de 44-jarige Nathan Verhelst maandagmiddag afscheid van het leven, meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Nathan, die 42 jaar lang Nancy heette, was als jongen geboren in een meisjeslichaam, en overleed als man in een lijf dat hij niet wilde. 'Ik was het meisje dat niemand wilde', zei hij 24 uur voor zijn dood tegen het Vlaamse dagblad. 'Terwijl mijn broers opgehemeld werden, kreeg ik een berghok boven de garage als slaapkamer. Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder. Ik werd getolereerd, meer niet.'

Al dan niet onder druk van zijn familie ontdekte Nathan als tiener dat hij zich beter voelde als man. Hij ging zich scheren en werd verliefd op vrouwen. Een vurig gewenste geslachtsoperatie kwam er in drie fasen: een hormonenkuur in 2009, wat later een borstamputatie en tot slot een vervangpenis in 2012. De operaties verliepen evenwel niet naar wens en veroorzaakten ook in de ogen van de betrokken medici 'ondraaglijk psychisch lijden'.




Bron

Lees ook: Ook vriendin Nathan is klaar voor euthanasie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten