woensdag 2 oktober 2013

Geheim 111-jarige vrouw? Roken en sherry bij het ontbijt

Dorothy Peel twee jaar geleden © kos.


Een Engelse vrouw die haar 111e verjaardag vierde deze week, heeft haar geheim onthuld: 20 sigaretten per dag, sherry bij het ontbijt en het niet hebben van kinderen zijn de ingrediënten voor een lang leven.

Dorothy Peel vertelt aan de Daily Star dat ze veel drinkt en bijna haar hele leven heeft gerookt. 'Ik drink veel door de dag. Bij het ontbijt neem ik een half glas sherry, voor lunch een gin-tonic en rond 7 uur 's avonds een ginger ale met whiskey.'

Met roken is ze inmiddels gestopt. Maar dat was pas toen ze de leeftijdsgrens van 103 had gepasseerd. 'Vanwege bronchitis moest de dokter mij verbieden om nog door de te gaan met roken omdat mijn leven in groot gevaar was. Ik rookte er elke dag precies 20. Dus dat roken en drinken niet goed voor je is, lijkt me een fabeltje. Ik ben het levende bewijs.'

Verder denkt de vrouw dat het niet hebben van kinderen haar geholpen heeft om zo oud te worden. 'Dat is waarschijnlijk de reden dat ik er nog zo goed uitzie en me ook nog zo goed voel.'

Titanic
De weduwe vertelt aan de Engelse krant dat ze nog weet dat de Titanic zonk. 'Iedereen was in complete shock en bedroefd, ik ook, terwijl ik twee wereldoorlogen heb meegemaakt. In de tweede wereldoorlog zat ik in een kelder waar een bom naast viel en de buren doodde. Maar zelfs toen was ik niet bang.'

Peel woont nu 13 jaar in een verzorgingstehuis en haar hoofd-verpleegkundige, Alison Gibson, zegt dat de vrouw nog steeds zelfstandig alles kan. 'Ze kleedt zichzelf nog steeds aan met zelf uitgekozen kleren. Ik maak me geen zorgen om haar.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten