dinsdag 29 april 2014

Automobiliste eist 1,3 miljoen na doodrijden fietser

Inzetje: Brandon Majewski. © Screenshot FoxNews.


Ze reed met haar terreinwagen de 17-jarige Brandon Majewski aan. De jonge Canadees op zijn fiets overleed. Alsof dat niet genoeg was, heeft bestuurster Sharlene Simon nu een aanklacht ingediend tegen de dode tiener, diens familie en twee vrienden. Ze eist 1,3 miljoen dollar smartengeld omdat het ongeluk haar veel pijn en leed heeft berokkend.

Het ongeluk met de dodelijke afloop vond plaats op 28 oktober 2012. Op een donker landweggetje in Innisfil, ten noorden van Toronto, reed Simon met haar auto drie fietsers aan. De jonge Brandon overleefde de aanrijding niet. Een van zijn twee vrienden (beiden 16 jaar) raakte ernstig gewond. Hij brak zijn bekken en ook andere botten.

Toch is het de 42-jarige Simon, zelf moeder van drie kinderen, die nu anderen aanklaagt. Zij geeft Brandon, zijn familie en zijn twee vrienden volgens de Toronto Sun de schuld van het grote trauma dat zij leed. Het ongeluk heeft haar veel pijn en leed berokkend. De drie jongens beschuldigt ze van nalatigheid. Simon noemt hen incompetente fietsers. En passant klaagt ze ook het graafschap Simcoe aan wegens nalatigheid bij het onderhoud van het landweggetje.

Woedend
De (gescheiden) ouders van de overleden jongen reageren woedend. 'Het voelt alsof iemand me in mijn maag heeft getrapt. Ik ben over de rooie, zegt vader Derek Majewski. 'Het doet mijn bloed koken.'

'Ik ben in shock', aldus Venetta Mylnczyk, de moeder van Brandon. 'Zij doodde mijn kind en nu wil ze geld? Zij zegt dat zij pijn heeft? Zeg tegen haar dat ze in mijn hoofd moet kijken. Daarin zal ze echte pijn zien, echte paniek, echte nachtmerries. Wat is ze egoïstisch. Haar kinderen leven nog.'

Hun advocaat, Brian Cameron, zegt tegen de Toronto Sun dat hij zoiets in zijn advocatencarrière nog nooit heeft meegemaakt. 'Het gaat buiten alle grenzen. Ik kon mezelf er maar niet toe zetten om de ouders het nieuws te brengen.'

1,35 miljoen dollar
Simon eist 1,35 miljoen dollar voor haar psychologische leed, waaronder depressie, angstaanvallen en post-traumatische stress.


'Wat de jongens is overkomen, is verschrikkelijk', zegt de advocaat van Simon, Michael Ellis. 'Ik begrijp de droefheid van de nabestaanden, maar mijn cliënte beleeft ook elke dag een nachtmerrie.'

In het politierapport is volgens de Toronto Sun te lezen, dat Simon toegeeft 10 kilometer per uur te hard te hebben gereden, 90 in plaats van 80 kilometer per uur. Zij zegt de jongens niet te hebben gezien, hun reflectoren waren niet goed genoeg, ook zouden ze niet geremd hebben.

Volgens het rapport is geen alcoholtest gedaan en werden tegen de vrouw geen klachten ingediend.

Ook overleden tweede zoon aangeklaagd
Zes maanden na het dramatische voorval raakte de familie Majewski hun tweede zoon kwijt. De 23-jarige Devon werd dood aangetroffen in zijn bed. Hij had gedronken en pillen geslikt. Geen geplande zelfmoord zegt men, Devon probeerde slechts met zijn verdriet om te gaan. Ook hij is door Simon aangeklaagd.

De autobestuurster wordt op haar beurt gedaagd door de ouders van Brandon. Zij eisen 900.000 dollar aan smartengeld van Simon.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten