maandag 26 september 2011

Amerikaanse krijgt nieuw gezicht na schietpartij ex-man

© BRUNOPRESS
De Amerikaanse Connie Culp gaat door het leven met een nieuw gelaat. Haar jaloerse ex-man schoot haar in 2004 van dichtbij in haar gezicht, waardoor ze verminkt en blind raakte.

Connie Culp voor het schietincident.
Na de schietpartij in september 2004 bracht Culp maanden in het ziekenhuis door terwijl chirurgen de schade in haar gezicht tevergeefs probeerden te herstellen. Haar originele bovenlip, neus, gehemelte, beide kaken en een oog waren volledig aan diggelen geschoten door haar echtgenoot na de extreme woede-uitbarsting.

Gezichtstransplantatie
Culp werd in oktober 2008 uiteindelijk op een wachtlijst gezet voor een gezichtstransplantatie. Twee maanden later werd al een donor gevonden: een vrouw uit dezelfde streek, van dezelfde leeftijd met dezelfde bloedgroep, die aan een hartaanval was overleden.





'De dokters vertelden me dat ik zou kunnen sterven tijdens de operatie. Maar aangezien ik de schietpartij al had overleefd, dacht ik dat een nieuw wonder best mogelijk was', vertelt Culp aan Daily Mail. Na een operatie van 20 uur had ze uiteindelijk een nieuw gezicht.







Jaloezie
Culp baatte samen met haar man een bar uit in Hopedale (Ohio). 'Hij was jaloers omdat iedereen me graag mocht', vertelt ze. 'Soms brak hij wel eens dingen in het huis wanneer hij kwaad was. Maar die fatale avond ging bij hem het licht uit. We waren in de bar en hij was weer kwaad. Hij nam zijn geweer en schoot me neer.'

Ondanks de gruwelijke feiten, houdt Culp nog steeds van haar ex. 'Ik zal waarschijnlijk altijd van hem blijven houden omdat hij de vader is van mijn kinderen. Maar ik kan niet meer bij hem in de buurt zijn.'

Haar ex-man verliet vorige week na zeven jaar de gevangenis. (Redactie)

Bron:

1 opmerking:

  1. dit is echt erg, ben blij voor die vrouw dat ze een nieuw gezicht heeft.

    BeantwoordenVerwijderen