woensdag 28 september 2011

Toeriste die niet wist dat ze zwanger was, bevalt in Sydney


In een jeugdherberg in Manly (Sydney) is gisteren een vrouw, tot haar eigen stomme verbazing, bevallen van een gezonde dochter. De 37-jarige Lena had de hele nacht zware maagkrampen, maar had in de verste verte geen idee dat ze zwanger was.
Lena, wiens achternaam en nationaliteit niet bekend zijn, logeerde al enkele weken in de jeugdherberg tijdens haar rondreis door Australië. In de nacht van maandag op dinsdag was ze naar het toilet gegaan omdat de krampen niet te harden waren. "Ik dacht dat ik ging sterven van de pijn. Het was verschrikkelijk. Toen begon ik te persen, en plots was ze er", vertelt Lena, die enkele jaren geleden te horen kreeg dat de menopauze vroegtijdig was ingetreden en dat de kans dat ze ooit nog kinderen zou krijgen miniem was.







De twee Fransmannen die sinds een week de kamer deelden met Lena in de jeugdherberg, wisten ook niet wat er gebeurde. "Plots werden we opgeschrikt door een huilende baby", vertelt Mathieu Caron, die pas een week in Australië was. "Lena riep op hulp. Ik klapte mijn laptop dicht en belde meteen de hulpdiensten."

Lena en haar dochter, die de naam Bethany meekreeg, werden meteen naar het hospitaal overgebracht. Moeder en kind stellen het goed. Over de vader is voorlopig niks geweten. (hlnsydney/sps)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten