woensdag 28 mei 2014

Adembenemend: oliewerkers ontsnappen nipt aan tornado

Dan Yorgason en zijn vrienden konden letterlijk geen kant op, toen maandag nabij een olieveld in North Dakota een gigantische tornado verscheen. Het terrein met aanhangwagens waar de arbeiders verblijven, beschikt niet over schuilkelders en lag rechtstreeks in het pad van de verwoesting. Op de angstaanjagende beelden van het duo is te zien hoe de wervelwind gevaarlijk dichtbij komt.

Yorgason en een andere arbeider besloten uiteindelijk toch maar in de auto te springen in een poging dekking te zoeken, maar niet voor ze alles konden filmen. 'Ik was heel de tijd aan het lachen, maar niet omdat ik dacht dat het grappig was. Ik was in paniek', vertelde Yorgason aan de New York Post. 'Ik wist dat ik moest vluchten. Je weet hoe het gaat met aanhangwagens en tornado's.'

Volgens de National Weather Service haalde de tornado snelheden tot 190 kilometer per uur in het gebied rond Watford City. Het terrein met aanhangwagens waar Yorgason woont zou naar verluidt gespaard zijn gebleven, maar op een ander terrein raakten negen mensen gewond en werden 15 trailers verwoest. Tijdens de storm vielen volgens getuigen ook gigantische hagelbollen uit de lucht.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten