donderdag 29 mei 2014

Bodybuildster zonder armen: Wilskracht is alles

© Barbie Thomas/Facebook.



'We hebben allemaal onze beperkingen en tekortkomingen op één of andere manier, maar de enige echte grenzen zijn die die je jezelf oplegt. Je geest is een heel krachtig iets, net als wilskracht. Wie een positieve attitude heeft en gelooft in zichzelf, kan de wereld aan', stelt Barbie Thomas, de armloze bodybuildster die de VS en het wereldwijde web inspireert.


De 37-jarige moeder van twee verloor haar beide armen als kleuter tijdens een ernstig ongeval met elektriciteit. 'De dokters zeiden dat ik het niet zou halen, en als ik het toch zou overleven, dat ik dan een kasplant zou zijn. Het lot bepaalde echter anders. Ik ben hier nog steeds, gezond en wel', getuigt ze aan The Mirror.

De handicap heeft haar echter niet weerhouden haar droom om bodybuildster te worden te verwezenlijken. 'Ik kan alles wat een normaal mens kan, alleen gebruik ik mijn voeten. De eerste competities kreeg ik best wat rare blikken, maar zodra ik mijn routine de eerste keer uitvoerde, realiseerden de mensen zich dat ik een even grote atleet was als al de anderen', gaat ze verder.

Autorijden
Het is misschien moeilijk om je in te beelden hoe één dag zonder armen zou zijn, maar voor deze inspirerende vrouw lijkt het kinderspel. Tanden poetsen, koken, sms'jes sturen, winkelen, make-up aanbrengen en zelfs autorijden; ze doet het probleemloos met haar voeten. Naast bodybuilding doet Thomas ook aan zwemmen, voetballen en dansen.

Wat haar gezinsleven betreft, verloopt alles - zoals bij iedereen - met ups en downs: 'Natuurlijk zijn er uitdagingen verbonden aan het opvoeden van kinderen, maar ik los ze op met mijn voeten. We hebben het samen goed doorstaan.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten