woensdag 1 oktober 2014

Transseksueel wil terug: Vrouw zijn is te vermoeiend

Chelsea Attonley. © Facebook.


Een Britse transseksueel heeft zich bedacht. De 30-jarige Chelsea Attonley die werd geboren als Matthew, wil weer een man worden. Zij hoopt hierbij op de steun van de Britse belastingbetaler om deze tweede geslachtsoperatie te kunnen betalen.

Als twintiger werd Matthew een drag queen onder de naam Miss Malibu. Tijdens zijn jeugd worstelde hij met zijn identiteit. Voor zijn looks liet hij zich door de Britse zangeres Katie Price. Toen een eerste verzoek voor een geslachtsverandering werd geweigerd, kwam hij in een zware depressie. Naar eigen zeggen was het Katie Price zelf die hem in 2007 persoonlijk de nodige moed gaf om toch voor zijn droom te vechten. 'Je moet ervoor gaan', zou ze gezegd hebben.

'Het is vermoeiend'
Maar nu, zo'n zeven jaar na de ingrijpende transformatie, wil Chelsea niets liever dan gewoon weer Matthew zijn. 'Ik heb altijd een vrouw willen zijn, maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw. Ik heb het gevoel in een leugen te leven', vertelde Chelsea aan het magazine Closer. 'Het is vermoeiend om constant mijn make-up te verzorgen en hoge hakken te dragen; ik voel me niet als een echte vrouw.'

De Britse wil nu een borstverkleining en opnieuw een geslachtsverandering ondergaan voor het totale bedrag van bijna 18.000 euro. 'Ik heb me gerealiseerd dat het gemakkelijker zou zijn om niet langer te vechten tegen hoe ik er van nature uitzie en te aanvaarden dat ik fysiek als man geboren ben.'

Mentale gezondheid
Voor het geld om deze operaties te bekostigen, hoopt ze op steun van de National Health Service (NHS). 'Ik heb het geld niet om dit privé te laten doen, dus hoop ik op de NHS. Ik kan momenteel ook niet werken door de mentale impact van wat ik heb meegemaakt.'

Chelsea, die intussen al opnieuw injecties met testosteron zou krijgen, voelt zich niet schuldig over het feit dat ze de belastingbetaler vraagt om haar geslachtsverandering te bekostigen. 'Ik heb deze operaties nodig voor mijn mentale gezondheid, het is geen keuze. Gelukkig woon ik in een land met gratis gezondheidszorg.'





Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten