woensdag 26 maart 2014

'Burger King baby' herenigd met biologische moeder


’Ik kreeg de knuffel waar ik 27 jaar naar verlangde’

Door haar oproep kon Katheryn Deprill herenigd worden met haar biologische moeder. © ap.



Katheryn Deprill werd in 1986 als baby te vondeling gelegd in de toiletten van de Burger King. Begin deze maand deed ze een oproep via Facebook om haar biologische moeder te vinden. Duizenden deelden haar oproep. Haar zoektocht heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen en de Amerikaanse is herenigd met haar biologische moeder.

Deprill laat weten dat ze 'pure blijdschap' voelde toen ze haar moeder afgelopen maandag voor het eerst ontmoette op een advocatenkantoor. Ze hoorde van de vrouw de verdrietige details over hoe ze was verwekt en waarom ze was verlaten. Een verhaal waardoor Katheryn begrijpt waarom haar moeder deed wat ze heeft gedaan.

'Alsof ik in de spiegel kijk'
'Ze is leuker dan alles wat ik me had kunnen voorstellen. Ze is zo lief en fantastisch. Ik ben zo blij,' aldus Deprill, die wereldwijd bekend werd als de 'Burger King baby'. Begin maart plaatste ze haar oproep op Facebook en deze werd ruim 30.000 keer gedeeld. Ook de vrouw die haar had verlaten las de oproep en nam contact op met een advocaat, genaamd John Waldron, die de ontmoeting tussen de twee dames daarna regelde.

De twee vrouwen lijken erg op elkaar. 'Het is alsof ik in de spiegel kijk,' laat Katheryn, zelf moeder van drie kinderen, weten. 'Ik kreeg de knuffel waar ik 27 jaar naar verlangde en dat heeft het ijs gebroken. Ik vroeg haar of ze me die kon geven en ze zei 'absoluut'. Ze opende haar armen en de rest is geschiedenis.'

De twee kletsten vier uur lang met elkaar en zijn van plan contact te houden. 'We gaan zeker een relatie opbouwen,' aldus Deprill. Advocaat Waldron heeft kort uitgelegd wat het verhaal van de biologische moeder, die niet bij naam genoemd wilde worden, is.


Zwangerschap verborgen
Toen ze 16 jaar was werd ze verkracht tijdens een reis in het buitenland. Ze raakte zwanger. Ze kon de zwangerschap voor haar ouders verbergen en zette Katheryn in haar slaapkamer op de wereld. Ze durfde niet naar het ziekenhuis uit angst haar gegevens achter te moeten laten en koos voor de Burger King.

Waldron had voor de reünie van de dames bloemen, bonbons en tissues geregeld. Deprill werd vergezeld door haar adoptiemoeder, die haar zoektocht volledig steunde, en door haar 7 maanden oude zoontje Jackson.

Vergeving
'Het was een van de meest emotionele, blije, dramatische en spannende dingen die ik ooit heb meegemaakt,' aldus Waldron die geen twijfel heeft dat zijn cliënt Deprills moeder is. 'Als je er vijf minuten bij had gezeten en de twee had gehoord, gezien en geobserveerd, dan had je het geweten.'

De moeder van Deprill liet weten dat ze veel spijt had tijdens de ontmoeting waar de tranen rijkelijk vloeiden. Katheryn liet weten haar te vergeven. '110 procent, absoluut.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten